در کرج کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

استان البرز یکی از استان‌های نزدیک به تهران است که تنها 20 کیلومتر با آن فاصله دارد. در‌حقیقت تا پیش از سال 89، شهرهای این استان در حوزه استحفاظی استان تهران قرار داشتند و نهایتا در این سال، به‌عنوان سی‌و‌یکمین استان کشورمان شناخته شدند. مرکز استان البرز، شهر کرج است که به‌عنوان چهارمین شهر پرجمعیت ایران شناخته می‌شود و عده زیادی از افراد که اغلب آن‌ها مهاجرند را در دل خود جای داده است. اگر تاکنون به این شهر سفر کرده و در بهترین هتل کرج ساکن شده باشید، قطعا با امکانات متعدد و مزایای زندگی در کرج آشنا هستید. در این مقاله، نگاهی به بهترین محله‌های کرج خواهیم داشت.

مزایا و معایب زندگی در کرج

اگر دوست دارید در یکی از شهرهای نزدیک به پایتخت زندگی کنید، بدون شک پیش از هر گزینه دیگر، باید شهر کرج را در نظر داشته باشید. این شهر به‌سبب فاصله کمی که با پایتخت دارد، در چند سال اخیر موردتوجه مهاجران قرار گرفته است؛ ازاین‌رو، بسیاری از افرادی که ساکن کرج هستند، از شهرهای دور و نزدیک به استان البرز مهاجرت کرده‌اند. به نظر شما چه چیزی سبب رشد چشم‌گیر جمعیت و افزایش تعداد مهاجران کرج شده است؟ بد نیست نگاهی به مزایای زندگی در کرج داشته باشیم:

  • همان‌طور‌که گفته شد، فاصله کمی میان شهر کرج و پایتخت وجود دارد. همه‌روزه عده زیادی از افراد برای کار یا تحصیل از کرج به تهران رفت‌وآمد می‌کنند.

  • شهر کرج و برخی از دیگر شهرهای استان البرز، تحت پوشش خط مترو هستند. متروی تندرو نیز از کرج تا تهران کشیده شده تا مسافران این مسیر را در کمترین زمان ممکن طی کنند.

  • قیمت ملک در بهترین نقاط کرج، نسبت به تهران ارزان‌تر است؛ از‌این‌رو، با هزینه کمتر می‌توانید در بهترین خانه‌های کرج ساکن شوید.

  • میزان شلوغی و آلودگی در کرج نسبت به تهران بسیار کمتر است.

  • اگر‌چه ترافیک کرج نیز در برخی ساعات روز آزاردهنده خواهد بود؛ اما ترافیک آن نسبت به تهران روان‌تر است.

  • شرایط اقلیمی کرج و تهران مشابه یکدیگر هستند؛ با این تفاوت که کرج کمی معتدل‌تر و مرطوب‌تر از تهران است.

در کنار تمام این مزایا، باید به این نکته نیز اشاره کرد که امنیت در برخی محله‌های شهر کرج بحث‌برانگیز است؛ بااین‌حال، اگر بهترین محله‌های کرج را برای اقامت و سکونت انتخاب کنید، هیچ مشکلی از این نظر نخواهید داشت.

در کدام محله‌های کرج ساکن شویم؟

شهر کرج محله‌های مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها با ویژگی‌های خاصی شناخته می‌شوند. اگر قصد سکونت در این شهر و یا حتی اقامت در هتل کرج را دارید، خوب است با محله‌های کرج آشنا شده و سپس بسته به بودجه و شرایط، بهترین مورد را انتخاب کنید. در ادامه، نگاهی به بهترین محله‌های این شهر خواهیم داشت.

مهرشهر

آن دسته از افرادی که بودجه کافی برای خرید یا رهن خانه دارند، باید حتما مهرشهر را به‌عنوان یکی از گزینه‌های خود در نظر داشته باشند. این محله به‌عنوان یکی از نواحی اعیانی‌نشین کرج شناخته شده و گران‌ترین خانه‌ها را دارد. خیابان‌های عریض و خلوت مهرشهر سبب آرامش بیشتر منطقه شده و نظر خریداران را به این ناحیه جلب می‌کند؛ از‌سوی‌دیگر، حریم خانه‌های منطقه مهرشهر کاملا حفظ شده و فاصله کافی میان خانه‌ها وجود دارد. مهرشهر پر از خانه‌های ویلایی لوکسی است که می‌توانید به‌شرط داشتن بودجه کافی آن‌ها را تهیه کنید. مراکز خرید لوکس متعددی در مهرشهر وجود دارند که برای گشت‌وگذار و خرید‌‌کردن مناسب‌اند. در‌مجموع، مهرشهر یکی از بهترین محله‌های کرج برای اقامت محسوب می‌شود.

عظیمیه

عظیمیه یکی دیگر از مناطق گران‌قیمت کرج است که در شمال شرقی شهر واقع شده و لوکس‌ترین خانه‌ها را دارد. با نگاهی به قیمت خانه در این محله و مقایسه آن با سایر نقاط کرج، در‌می‌یابید که عظیمیه لوکس‌ترین محله کرج است. هم برای اقامت در هتل کرج و هم برای سکونت، این منطقه می‌تواند بهترین انتخاب باشد. عظیمیه بیش از هر چیز با شهرسازی اصولی، نمای لوکس ساختمان‌ها و فضای سبز چشم‌نواز شناخته می‌شود. حتی اگر برای سفر با بلیط قطار سری به کرج می‌زنید، حتما از عظیمیه و مراکز خرید لوکس آن نظیر مهستان، یادمان و ایران‌زمین دیدن کنید.

گوهردشت

پس از مهرشهر و عظیمیه، گوهردشت را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین مناطق کرج برای سکونت معرفی کرد. این منطقه دارای 3 فاز است و در هر فاز آن 13 خیابان واقع شده‌اند. اگر به‌دنبال لوکس‌ترین خانه‌های این محله می‌گردید باید سری به فاز یک بزنید. گوهردشت برای خرید یا رهن خانه با قیمتی متوسط، انتخاب مناسبی است. در چند سال اخیر، تبدیل خانه‌های ویلایی به آپارتمان در گوهردشت افزایش پیدا کرده و ساختمان‌های لوکسی در این محله ساخته شده‌اند.

کیانمهر

آن دسته از افرادی که قصد دارند با بودجه‌ای در‌حد متوسط و معقول در کرج ساکن شوند، منطقه کیانمهر می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن‌ها باشد. البته موارد مشابه با کیانمهر در کرج وجود دارند که با کمی تحقیق می‌توانید از آن‌ها مطلع شوید. کافیست پیش از اقدام برای جابه‌جایی، بلیط قطار کرج را تهیه کنید و گشتی در شهر بزنید. کیانمهر امکانات موردنیاز برای زندگی ایده‌آل و راحت را دارد و با مترو نیز می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

بهترین هتل‌ های کرج را از فلای تودی رزرو کنید

پیش از آن‌که به کرج نقل‌مکان کنید، نیاز است با قطار به این شهر بروید و مدتی را در هتل کرج اقامت داشته باشید؛ به‌این‌ترتیب، می‌توانید با شرایط زندگی در این شهر آشنا شوید و در‌نهایت بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. برای مهیا‌کردن شرایط سفر، خوب است از پلتفرم فلای تودی کمک بگیرید. این پلتفرم بهترین هتل ‌های گوشه‌و‌کنار دنیا را با تخفیف‌های باورنکردنی در اختیارتان قرار می‌دهد تا آن‌ها را رزرو کنید؛ ازسوی‌دیگر، این پلتفرم مرجع مناسبی برای خرید بلیط قطار و هواپیما است. برای سفر به هر گوشه از دنیا، می‌توانید از فلای تودی کمک بگیرید و ضمن بهره‌مندی از بهترین خدمات، هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *