سایت تخصصی آموزش زبان برنامه نویسی جاوا

 

زبان برنامه نویسی جاوا در سال 1990 به صورت کاملا رسمی به مخاطبان معرفی شد. به تدریج با شناخت کارایی گسترده این زبان در توسعه برنامه های کاربردی وب، برنامه نویسی برای گوشی های همراه و سیستم های تحت شبکه استفاده از آن بیش از قبل مرسوم گردید. به شکلی که طی این سال ها زبان برنامه نویسی جاوا در لیست بهترین زبان های برنامه نویسی دنیا قرار گرفته است. زبان برنامه نویسی جاوا از اصول ساده ای تشکیل شد است و همین امر نیز جاوا را برای آغاز برنامه نویسی بسیار مناسب می نماید. در نهایت در تصویر زیر مشاهده می نماید که درصد اقبال عمومی از برنامه جاوا در بازه زمانی 18 سال گذشته نسبت به سایر برنامه ها بسیار بیشتر می باشد.

امروزه بسیاری از سایت های داخلی و خارجی شرایط مناسبی را برای آموزش Javafx  فراهم نموده اند. کاربران با آموزش Javafx  می توانند قادر به خلق اپلیکیشن های غنی باشند. اپلیکیشن های غنی نیز به صورتی طراحی می شوند تا عملکردی مشابه با اپلیکیشن های دسکتاپ ارائه دهند.

آموزش Javafx

 

 

معرفی فناوری تولید وب اپلیکیشن های قوی

Javafx   یک کتابخانه مجهز در زبان برنامه نویسی جاوا می باشد که به کاربران امکان سرچ 76 درصدی را می دهد. کاربران می توانند از این فناوری برای تولید انواع وب اپلیکیشن های قوی بهره ببرند. کاربران به راحتی می توانند برنامه هایی را که با کمک این فناوری تولید می شوند را بر روی انواع پلتفرم ها اجرایی نمایند. شما به راحتی می توانید برنامه های توسعه یافته توسط Javafx   را بر روی انواع سیستم عامل ها مانند گوشی های همراه، لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و حتی تلویزیون نیز اجرایی نمایید. استفاده از فناوری Javafx   سبب شده است تا برنامه نویسان به راحتی قادر به ایجاد یک ارتباط گرافیکی مناسب باشند.

 

بررسی برخی از کاربردهای اساسی فناوری Javafx 

برنامه نویسان برای توسعه برنامه های خود از انواع کتابخانه ها به منظور ایجاد تصاویر دو بعدی و سه بعدی و در نهایت نیز کنترل های الا بهره می برند. Javafx   توانسته است تمامی قابلیت های مورد نیاز برای تولید یک وب اپلیکیشن قدرتمند را در یک مکان گرد هم آورد. در کنار امتیازات ذکر شده همچنین برنامه نویسان می توانند به طور همزمان علاوه بر استفاده از کتابخانه Javafx   از سایر کتابخانه های تعریف شده در زبان برنامه نویسی جاوا نیز استفاده نمایند.

همچنین فناوری Javafx   به کاربران کمک می نماید تا با استفاده از اینترفیس های ارائه شده در این برنامه به راحتی قادر به ترکیب انیمیشن های گرافیکی و کنترل های IU باشند. کاربران می توانند از این فناوری در سایر برنامه های JVM که دارای ساختاری مشابه جاوا می باشند استفاده نمایند. آموزش Javafx به برنامه نویسان سبب می شود تا آنها دیگر عملا به سایر فناوری های مشابه نیازی نداشته باشند. آموزش Javafx به مخاطبان کمک می نماید تا به امکانات مورد نیاز برای تولید یک وب اپلیکیشن قوی دست یابند.

 

آغاز برنامه نویسی

 

 

 

بررسی قابلیت های قابل توجه در این فناوری

اولین مزیتی که می توان در آموزش Javafx  به آن اشاره نمود برنامه نویسی این فناوری به زبان جاوا می باشد. همین امر نیز سبب شده تا کاربران به راحتی بتوانند از این فناوری در همه زبان های برنامه نویسی که بر روی JVM اجرا می شوند استفاده نمایند. در نهایت استقلال این پلتفرم مانند جاوا از دیگر قابلیت های مهم در این فناوری می باشد. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که از فناوری جاوا 8 به بعد شما قادر به استفاده از  Javafx می باشید. در نهایت تنها شما با نصب نسخه جاوا 8 و نسخه های بعدی ارائه شده به راحتی به این فناوری دسترسی خواهید داشت.

 

 

 

 

 

معرفی دیتابیس در جاوا

در ادامه این بخش قصد داریم به صورت مختصر به بررسی دیتابیس در جاوا بپردازیم. جاوا برای ایجاد اتصال در دیتابیس های خود از فناوری تحت عنوان JDBC استفاده می نماید. این برنامه دارای دو بخش مجزا می باشد که یک بخش از آن مسئول اتصال به دیتابیس ها می باشد. شما با استفاده از JDVC قادر می باشید تا به بخش عظیمی از دیتابیس ها متصل شوید.

 

معرفی برخی از سایت های مطرح در زمینه آموزش Javafx

امروزه همه ما می دانیم که زبان برنامه نویسی جاوا یکی از مهمترین و کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا می باشد. بازار کار مناسب برای فراگیران این زبان برنامه نویسی سبب شده است تا بسیاری از کاربران سایت های آموزشی به دنبال فراگیری این زبان برنامه نویسی از طریق برنامه های آموزشی ارائه شده در این سایت ها باشند. سایت های آموزشی نیز با تولید گسترده محتوا به صورت فایل متنی، ویدئویی و صوتی توانسته اند نیاز اغلب مخاطبان خود را به راحتی فراهم نمایند. در نهایت در ادامه این متن قصد داریم تا برخی از سایت هایی که به صورت تخصصی به آموزش زبان جاوا می پردازند اقدام نماییم.

 

معرفی سایت Coursera

Coursera یکی از سایت های آموزشی در دنیا می باشد که در زمینه های مختلف دوره های آموزشی ارائه می نماید. امروزه کاربران می توانند با حضور در این سایت آموزشی به فراگیری کاربرد نرم افزار برنامه نویسی جاوا بپردازند. دوره های برگزار شده توسط این سایت در سطح مبتدی و متوسط برای کاربران و علاقمندان برگزار می شود. همچنین غالب آموزش های ارائه شده در این سایت دارای ساختاری ویدئو محور می باشد.

 

معرفی سایت QUERA

سایت QUERA نیز از دیگر سایت های آموزشی می باشد که توانسته است فضای مناسب برای آموزش زبان برنامه نویسی جاوا ایجاد نماید. در این سایت برخی از اساتید مطرح در حوزه علوم کامپیوتر اقدام به ارائه دوره های آموزشی در زمینه زبان برنامه نویسی جاوا نموده اند. دوره ها به گونه ای طراحی شده است تا کاربران در سطوح مختلف به راحتی قادر به فراگیری دانش کافی در زمینه فناوری جاوا باشند. در این سایت شما می توانید شاهد رفع ایرادات به صورت آنلاین باشید. در نهایت مطالب را در سطوح کاربردی فرا بگیرید. دوره های برگزار شده در این سایت نیز دارای ساختاری تعاملی می باشد و در نتیجه دوره های ویدئو محور در این سایت برگزار نمی شود.

 

 

 

معرفی سایت جاواپرو

سایت جاواپرو یکی از سایت هایی می باشد که در زمینه آموزش Javafx و زبان برنامه نویسی جاوا به صورت تخصصی عمل می نماید. شما می توانید با مراجعه به این سایت هر آنچه که برای استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا نیاز دارید را در محیطی استاندارد و تخصصی بیاموزید. این دوره از سطوح ابتدایی جاوا آموزش های خود را آغاز می نماید و در نهایت به دوره های تخصصی تر ختم می گردد. همچنین دسترسی به برنامه های آموزشی در این سایت در کوتاه ترین زمان ممکن محقق می گردد. در نهایت کاربران می توانند با مراجعه به سایت های آموزشی که در متن نیز به آن اشاره نمودیم به آموزش Javafx بپردازند. شناخت زبان برنامه نویسی جاوا و تمامی موارد مرتبط با آن می تواند شرایط مناسبی را برای فعالیت اقتصادی هر یک از ما پدید آورد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *