تحصیل در کانادا یا ترکیه

تحصیل در کانادا یا ترکیه و نکاتی که قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب کشور باید بدانید

امروزه با توجه به شرایط مختلف در کشور‌های گوناگون، دانشجویان و متقاضیان زیادی به دنبال مهاجرت به کشور‌های مختلف جهت ادامه‌ تحصیل هستند. در این مطلب می‌خواهیم شرایط تحصیل در کانادا و ترکیه که از محبوب‌ترین کشور‌ها در زمینه مهاجرت هستند را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. موسسه مهاجرتی صباپلن آماده مشاوره در جهت انتخاب کشور مناسب برای ادامه تحصیل است.

تحصیل در کانادا  خوب است؟

قبل از هر توضیحی لازم است شما را با کشور کانادا به صورت مختصر و مفید آشنا کنیم. کانادا یکی از بهترین‌ کشور‌ها در قاره‌ آمریکای شمالی است. این کشور از لحاظ تحصیلی و سطح رفاه زندگی، جایگاه خوبی در جهان دارد. به همین دلیل مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است.

تحصیل در کانادا

مزایا تحصیل در کانادا

تحصیل در این کشور نکات مثبت و مزایا چشمگیری دارد. برای آشنایی بیشتر شما، برخی از مزایا آن را شرح می‌دهیم:

کیفیت بالا زندگی در کانادا توجه هر دانشجویی را به سمت خود جلب می‌کند. این کشور از لحاظ رضایت‌ خاطر و شادی مردم در رتبه‌ ۱۴ جهانی قرار دارد. همچنین میزان جرم و جنایت در کانادا کم است و جز امن‌ترین کشور‌های دنیا به حساب می‌آید.

داشتن دانشگاه‌های برتر در سطح جهان و بالا بودن سطح آموزش در این کشور، برگه‌ برنده‌ای نسبت به دیگر کشور‌ها است.

هزینه‌ پایین تحصیل در کانادا مورد دیگری است که باعث محبوبیت این کشور در حوزه‌ تحصیل شده است.

برخلاف برخی از کشو‌ر‌های دنیا، در کانادا اجازه‌ کار به دانشجویان داده می‌شود و دانشجویان می‌توانند در دوران تحصیل خود همزمان کار پاره وقت نیز داشته باشند.

دوره‌ها‌ی مختلف تحصیلات دانشگاهی در کانادا

دوره‌ کارشناسی

دوره‌ کارشناسی در کانادا معمولا ۴ سال است اما در برخی دانشگاه‌ها ممکن است در طی ۳ سال نیز به پایان برسد.

دوره‌ کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد در کانادا یک تا دو سال است.

دوره دکتری

دوره‌ دکتری در کشور کانادا معمولا بین ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد.

شرایط کلی اخذ پذیرش و تحصیل در کانادا

برای آن که بتوانید در یکی از دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل شوید، لازم است مواردی که در ادامه گفته می‌شود را در دستور کار خود قرار دهید.

قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که باید مدارک لازم برای درخواست خود را آماده کنید. این مدارک شامل پاسپورت، رزومه، معدل دیپلم و کارشناسی یا کارشناسی ارشد، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی هستند. علاوه‌بر این موارد وجود مدرکی که نشان دهد چگونه می‌خواهید هزینه‌ تحصیل خود را تامین کنید، الزامی است. همان طور که می‌دانید نمره‌ لازم برای مدرک زبان و معدل مقاطع مختلف شما، به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد و در هر دانشگاهی متفاوت است. همچنین شما باید دوره‌ و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس مدارک لازم و درخواست تحصیل را برای آن دانشگاه ارسال کنید. در ادامه اطلاعاتی در مورد تحصیل در ترکیه ارائه خواهیم داد.

تحصیل در ترکیه  خوب است؟

ترکیه یکی از کشور‌های آسیایی اروپایی است که در چندین سال اخیر، سطح سیستم آموزشی خود را بسیار ارتقا داده است. به طوری که امروزه به یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. در این کشور بیش از 207 دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد. به همین دلیل شرایط برای پذیرش در رشته‌ مورد علاقه شما فراهم است.

مزایا تحصیل در ترکیه

در چند سال گذشته با توجه به رشد روز‌افزونی که ترکیه در حوزه‌ تحصیل و کیفیت آموزشی داشته، متقاضیان زیادی خواستار دریافت پذیرش تحصیلی و مهاجرت به این کشور هستند. تحصیل در کشور ترکیه مانند دیگر کشور‌ها دارای مزایا گوناگونی است:

برخلاف بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکایی هزینه‌ تحصیل در ترکیه بسیار کم و مقرون‌به‌صرفه است.

این کشور دارای دانشگاه‌های معتبر و متنوعی در سطح جهان است. به همین علت مدارک تحصیلی آن معتبر خواهد بود. همچنین ترکیه دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی بیشماری است.

دانشگاه‌های کشور ترکیه دارای خوابگاه‌های مجهز و مدرنی هستند. این خوابگاه‌ها از وجود کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته، سالن‌های ورزشی و مراکز تفریحی و فرهنگی بهره‌ می‌برند.

در سال‌های متمادی کشور ترکیه در جهت افزایش کیفیت سطح زندگی تلاش‌های بیشماری را انجام داده است و حال، مردم این کشور از رفاه خوبی برخوردار هستند.

مردم کشور ترکیه مانند مردم اکثر کشور‌های آسیایی، مهمان‌نواز هستند. اگر روزی شما به عنوان یک دانشجو نیاز به کمک داشته باشید، آن‌ها از هیچ تلاشی برای کمک به شما دریغ نخواهند کرد.

دوره‌های مختلف تحصیلات دانشگاهی در ترکیه

دوره‌ کارشناسی

اساسا شرایط پذیرش در دوره‌ کارشناسی طبق معدل دیپلم و آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها است. مدت زمان دوره‌ کارشناسی در این کشور، 4 سال است.

دوره‌ کارشناسی ارشد

مدت زمان تحصیل در دوره‌ کارشناسی ارشد، تقریبا ۲ سال است.

دوره‌ دکتری

برای تحصیل در مقطع دکتری نیاز است که مدارک و رزومه‌ قوی داشته باشید. تحصیل در این مقطع تقریبا ۴ سال طول می‌کشد.

تحصیل در ترکیه

شرایط کلی دریافت پذیرش و تحصیل در ترکیه

حتما می‌دانید که برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه نیاز است که به موارد مهمی رسیدگی کنید. اولین و مهم‌ترین گزینه برای مهاجرت تحصیلی آماده‌سازی مدارک مورد نیاز است. معدل دیپلم، کارشناسی و یا کارشناسی ارشد، انگیزه‌نامه، پاسپورت، رزومه و نمونه کار، مقالات معتبر منتشر شده در منابع شناخته‌شده و مدرک زبان انگلیسی یا ترکی از مدارکی هستند که باید به دانشگاه‌ ارائه شوند.

بعد از آماده‌سازی، لازم است که به دنبال پیدا کردن رشته و دانشگاه مورد نظر خود باشید. همچنین در نظر داشته باشید که شرایط پذیرش در برخی از دانشگاه‌های ترکیه بر اساس آزمون‌های ورودی و یا مهارت است. بنابراین باید برای شرکت در این آزمون‌ها و کسب نمره‌ قابل قبول آمادگی داشته باشید.

مهاجرت به کانادا یا ترکیه به منظور تحصیل با راهنمایی صباپلن

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله تصمیم‌گیری در مورد انتخاب کدام کشور برای تحصیل به موارد گوناگونی بستگی دارد. طبیعتا تحصیل در هر دو کشور ترکیه و کانادا مزایا و معایب، محدودیت‌هایی نیز دارد. پس لازم است در ابتدا شرایط مالی، تحصیلی و رزومه‌ خود را بررسی کرده و سپس با توجه به این موارد برای تحصیل در در کانادا یا ترکیه اقدام نمایید. به یاد داشته باشید جهت کسب موفقیت در این مسیر و مهاجرت تحصیلی، مشورت با تیم حرفه‌ای و کاربلد موسسه مهاجرتی صباپلن کار شما را راحت‌تر خواهد کرد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *